arrow_drop_up arrow_drop_down
Storing in beeld digitale TV van Ziggo of UPC? Ontdek de oplossing

Storing in beeld digitale TV van Ziggo of UPC? Ontdek de oplossing

Je zit je favoriete programma te bekijken en opeens is er storing in beeld. Super vervelend. Lees hoe je ontdekt waar de storing aan ligt en wat je kunt doen om het te verhelpen.

Hoe storing in beeld ontstaat

Slechte beeldkwaliteit of storing in beeld wordt vaak veroorzaakt door slechte bekabeling in uw huis. Denk aan de volgende onderdelen die invloed hebben op de kwaliteit van uw beeld:

  • Centrale antenne
  • Antenneversterker
  • Coax kabel
  • TV versterker
  • HDMI kabel
  • Ander aansluitmateriaal

Ontdek waar u signaalsterkte verliest

Alle onderdelen samen vormen u bekabeling en netwerk voor TV en/of radio in huis. Het is van belang om alle kabels, wanddozen, aansluitingen en connectoren na te lopen op connectiviteit. Zit er wat los? Werkt het wel wanneer u verbindingen beweegt?

4G storing TV

Indien er bij u thuis mensen gebruik maken van het 4G netwerk voor internet op de smartphone kan dat de oorzaak zijn voor verlies van beeldkwaliteit of complete TV storing. Dat komt doordat sommige zenders dezelfde frequentie gebruiken als het 4G netwerk. Het wijst erop dat u lage kabels en slecht TV aansluitmateriaal in huis heeft. U kunt dit testen door de desbetreffende smartphone’s uit te schakelen om te zien of het beeld beter wordt. Indien dat het geval is kunt u overwegen om voor betere TV en radio bekabeling te kiezen. Als u zelf niet technisch bent kunt u een bekende vragen om mee te onderzoeken of het aan de centrale antenne, de coax kabel, de antenneversterker, de HDMI kabel of aan ander aansluitmateriaal ligt.

Voorbeeld van de 4G / TV problemen in Harderwijk | Tips over kabels

Storing op Analoge TV

Hier volgen de stappen die u kunt doorlopen om zelf te ontdekken of er iets mis is met de TV aansluitingen:

  1. Controleer aansluitkabels. In de meeste gevallen zit er een HDMI kabel of Coax kabel niet goed vast of helemaal los. Controleer de aansluiting aan de achterkant van uw TV. Ook al lijkt alles vast te zitten, beweeg de kabel (die is het toestel zit) heel zachtjes en controleer of uw TV storing minder wordt of helemaal verholpen is. Soms is de coax of HDMI aansluiting van uw TV.
  2. Controleer of de wandcontactdoos goed vastzit. Wanneer u twijfelt, schakel dan uw kabelbedrijf in, UPC of Ziggo bijvoorbeeld.
  3. Controleer alle kabels, connectoren, splitter, antenneversterkers op loszittende onderdelen.

Storing op Digitale TV

Hier volgen de stappen die u kunt doorlopen om zelf te ontdekken of er iets mis is met de TV aansluitingen:

  1. Controleer aansluitkabels. In de meeste gevallen zit er een HDMI kabel of Coax kabel niet goed vast of helemaal los. Controleer de aansluiting aan de achterkant van uw TV. Ook al lijkt alles vast te zitten, beweeg de kabel (die is het toestel zit) heel zachtjes en controleer of uw TV storing minder wordt of helemaal verholpen is. Soms is de coax of HDMI aansluiting van uw TV

Heeft u de oplossing nog niet kunnen vinden? Probeer uw storing te verhelpen met de tool van Kabelkeur.

Weg met storingen! | Gebruik TV aansluitmateriaal van topkwaliteit | Kabelkeur

Uw kabelbedrijf is tot de voordeur verantwoordelijk voor een goed TV-signaal. Binnenshuis bent u zelf verantwoordelijk. Omdat de diensten van tegenwoordig (interactieve televisie en HD tv bijvoorbeeld) veel vragen van uw binnenbekabeling zoals HDMI en coax kabels, stekkertjes, splitters, wanddozen etc. Om altijd verzekerd te zijn van goede producten adviseren wij u onderstaande video te bekijken in in het vervolg producten aan te schaffen met het kabelkeur-keurmerk.

 

Reactie plaatsen